PILIHANKU

TAJAAN

11 Julai 2013

JET PEJUANG TANPA PILOT...?

An X-47B pilot-less drone combat aircraft comes to a stop after landing on the deck of the USS George H.W. Bush off the coast of Norfolk
USS GEORGE H.W. BUSH (Reuters) - Sebuah jet tanpa pilot AS menjalankan manuver pada Rabu lalu dianggap yang paling mencabar dalam penerbangan laut - mendarat di atas kapal pengangkut pesawat - dalam satu peristiwa yang mengangkat harapan  Drone dengan peninjauan dan menguji keupayaan di atas kapal.

A Northrop Grumman pesawat X-47B digelar "anjing masin 502" meluncur keluar dari langit mendung di luar pantai Virginia selepas penerbangan dari Patuxent River Naval Air Station dan menjatuhkan ekor untuk terperangkap pada kabel di atas dek USS George HW Bush yang belayar di Lautan Atlantik.

"Ia bukan sering dilihat bahawa anda mendapat peluang untuk melihat masa depan, tetapi itulah yang kita perlu lakukan hari ini," kata Setiausaha Tentera Laut Ray Mabus, yang menyaksikan pendaratan dan menyamakannya dengan pendaratan pesawat dikendalikan pilot pada abad yang lalu.

Sumber: Yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan