PILIHANKU

TAJAAN

01 Julai 2013

MAT YO BUANG MEDAL...?

Gambar-Johor-Military-Force-JMF
Mat Yo buang medal ke dalam tong sampah...?
Jika benar-benarlah berita yang mengatakan Mat Yo atau nama sebenarnya Norshahrul Idlan Talaha, membuang medal yang diterimanya daripada YTM Tengku Mahkota Kelantan, maka jelaslah betapa tidak profesionalnya Mat Yo sebagai seorang pemain bola sepak yang berstatus bintang. Beliau sepatutnya menerima kekalahan dengan hati yang terbuka, kerana rata-rata pemain Johor tenggelam dek kelebihan pemain dan taktikal pemain lawan malam kelmarin. Mungkin juga Mat Yo marah dengan aksi sorakan spontan oleh penyokong TRW yang masih tidak melupakan aksi beliau semasa meraikan jaringannya ketika mengalahkan Kelantan dalam saingan Liga Super di Johor Bahru sedikit masa dulu. Beliau nampak seolah-olah melepaskan geram dan dendam kepada pasukan yang pernah diwakilinya dengan terlebih gaya.
Apa-apa pun, adat permainan... ada kalah, ada menang. Tak semestinya pasukan kita akan menang memanjang. Cuba lagi pada tahun hadapan.

4 ulasan:

  1. Penyokong kelantan yang stupid..nak boo mat yo sepanjang game pe hal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko yang stupid, itu lah adat perlawanan... tngok mat salleh,diorg pn boo pemain lawan. Penyokong johor pn boo player kelantan.. Dah kalah, diam2 lah ekkk... hahahahhahahahahhahahahahahahha

      Padam
    2. haha..mcm jakun plak org ikan nie..

      Padam