PILIHANKU

TAJAAN

27 November 2010

PEMIMPIN MELAYU GADAI MELAYU...?

Ketuanan Melayu mahu dibakulsampahkan...?
Pelik dan bingung penulis memikirkan ada parti Melayu dan pemimpin Melayu yang beria-ia mahu menghapuskan ketuanan Melayu di tanah air sendiri. Mereka ini mungkin bersandiwara kerana kepentingan cita-cita politik sempit tanpa memikirkan soal kepentingan dan keselamatan anak bangsa pada masa akan datang. Mereka pura-pura lupa akan darah dan keringat pejuang terdahulu telah tumpah ke bumi ini demi mempertahankan setiap inci bumi pesaka nenek moyang mereka.

Bercakap dan berpidato memang mudah, tapi cuba renungkan nasib Melayu yang masih ketinggalan dalam segala bidang. Lihatlah nasib Melayu Pulau Pinang, lihatlah nasib orang Melayu di bandar-bandar besar, ... mereka sekadar peminta sedekah di tanah air sendiri.

Orang politik yang bijak bercakap ramai, tapi yang bijak bertindak, boleh dibilang dengan jari....?

1 ulasan:

  1. POLITIK UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI~ MASING2 NAK JADI PM.. MASING2 NAK PANGKAT BESAR.. SANGGUP BUAT FITNAH SEMATA-MATA KERANA HARTA DUNIA! BERPURA PURA DI HADAPAN RAKYAT DAN BILA DI BELAKANG TERSENYUM DENGAN WAJAH IBLIS! YANG JADI MANGSA?? KITA YANG BERADA DI TENGAH2 NI LAH.! SUSAH PUN KITA, MISKIN PUN KITA~ SEMUANYA SAMA JE.. ZAMAN SEKARANG DAH BERUBAH.. KALAU ZAMAN MULA2 KEBANGKITAN ISLAM DULU, PEMIMPIN SIAP OFFER LAGI SAPA NAK JADI PENGGANTI.. SEKARANG??? JANGANKAN OFFER, NAK LEPASKAN PUN ADA YANG MENGELUH.. SIAP BEREBUT REBUT.. APA SALAH BERTOLAK ANSUR?

    BalasPadam