PILIHANKU

TAJAAN

29 November 2010

LIM KIT SIANG, TIM. PERDANA MENTERI...?

DSAI berjanji jika Pakatan Rakyat menang pilihan raya nanti, Lim Kit Siang akan dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri, jadi di mana tempat untuk Tok Guru Hj. Hadi, ataupun orang-orang kuat PAS yang lain. Kenapa DSAI terlalu memandang tinggi kepada pemimpin DAP bukannya pemimpin PAS...? Bagaimana dengan jihad PAS untuk menjadikan negara ini sebuah negara Islam. Setahu penulis, pemimpin-pemimpin DAP sudah bersumpah akan menentang usaha PAS memperkenalkan pemerintahan Islam. Apa komen orang PAS yang selama ini sanggup menjilat ludah sendiri demi menjalin hubungan intim dengan DAP...?

Agaknya apa akan jadi kepada orang Melayu jika ayahnya pula memerintah negara ini...? Lihat saja apa sudah jadi kepada tanah orang Melayu Pulau Pinang apabila anaknya menjadi bos di sana. P. Pinang tidak mustahil menjadi seperti Singapura nanti...? Moga-moga dijauhkan Allah.

Azmin orang nombor dua PKR telah bersumpah untuk menentang 'ketuanan Melayu' dan sanggup menjadi penderhaka bangsa kerana kelangsungan politik sempit. Penulis sebak, sedih dan marah apabila ada manusia sebangsa yang lupa diri dan sejarah asal usul bangsa.

Pada penulis, berpolitik tu boleh, tapi janganlah sehingga menggadai kepentingan bangsa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan