PILIHANKU

TAJAAN

03 Januari 2011

ZIONIS BUNUH DUA RAKYAT PALESTIN....?

Mourners at the funeral blame the Israeli military for the protester's death  [EPA]
NABLUS, Wilayah Palestin 3 Jan. - Tentera rejim zionis Israel terus bertindak ganas dengan menembak mati seorang rakyat Palestin di pusat pemeriksaan bandar Nablus dekat Tebing Barat semalam, tidak sampai 48 jam tentera pengganas Yahudi itu menyebabkan kematian ke atas seorang wanita akibat serangan gas pemedih mata ke atas penunjuk perasaan.
Para pegawai Palestin yang mengutuk pembunuhan ke atas kedua-dua orang mangsa menganggap tindakan tentera pengganas Israel itu menjadi bertambah bahaya.
Palang Merah Palestin berkata mangsa, Mohammed Daraghmen berusia awal 20-an mati di pusat pemeriksaan Hamra, timur laut Nablus kira-kira pukul 8 pagi waktu tempatan.
Tentera pengganas bagaimanapun mendakwa, mangsa cuba menikam anggotanya di pusat pemeriksaan tersebut, namun ia dinafikan oleh sumber Palestin di situ.
Sumber hospital berkata, Daraghmeh dari Tubas di utara Nablus mati di tempat kejadian akibat ditembak di bahagian dada, tangan dan kaki oleh tentera pengganas Israel ketika menuju ke tempat kerjanya di sebuah penempatan di Tebing Barat. - AFP

Sumber: Utusan Malaysia Online, 3/1/2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan