PILIHANKU

TAJAAN

26 Disember 2010

3 KEMALANGAN AWAL PAGI DI IBU KOTA...?

Gambar hiasan

Enam terkorban dalam tiga nahas

25/12/2010 4:18pm

KUALA LUMPUR – Enam terkorban dalam kemalangan jalan raya di empat lokasi sekitar bandar raya awal pagi ini yang membabitkan kereta dan motosikal.
Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, DSP Abdullah Roning berkata, kesemua mangsa berumur 18 hingga 55 tahun itu mati di tempat kejadian.
"Kejadian pertama berlaku kira-kira pukul 1.15 pagi apabila dua buah motosikal bertembung dari arah bertentangan di Jalan Pudu menghala Cheras Lama menyebabkan kedua-dua penunggang, Fong Kam Wah, 55, dan Fong Kel Uin, 19, mati di tempat kejadian,” katanya di sini hari ini.
Abdullah berkata, kejadian kedua berlaku pada 2.10 pagi apabila sebuah kereta yang dipandu oleh Eng Tiong Kiong, 36, dari Paloh, Johor gagal dikawal di Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik KL-Barat (Sprint) lalu merempuh persimpangan jalan berhampiran KL Sentral.
Beliau berkata, kejadian ketiga berlaku kira-kira pukul 4 pagi di Jalan Tun Razak membabitkan seorang remaja, S. Vines Veran, 18, apabila motosikal yang ditungganginya terbabas dan melanggar pembahagi jalan, sebelum merempuh belakang sebuah kereta.
Abdullah berkata, dalam kejadian keempat pukul 4.30 pagi di Jalan Cheras pula, ia melibatkan tiga kenderaan.
Sumber: Kosmo! Online, 26/12/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan