PILIHANKU

TAJAAN

26 Disember 2010

MALAYSIA MENGHAMPIRI JUARA...?

Indonesia's Oktavianus Maniani (C) fights for the ball with Malaysia's Amar Rohidan (L) and Kunanlan Subramaniam (R) during the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Indonesia's Oktavianus Maniani (L) and Malaysia's Mahali Jasuli fight for the ball during the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.
malaysia menang Aff cup
Barisan pemain Malaysia yang berjaya menghancurkan impian Indonesia di Stadium Bukit Jalil....?

Malaysia tewaskan Indonesia 3-0
26/12/2010 10:07pm

KUALA LUMPUR 26 Dis. - Malaysia menang selesa 3- 0 ke atas Indonesia pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini malam ini.
Gol-gol Malaysia hasil jaringan Safee Sali pada minit ke-61 dan 73 manakala satu gol lagi daripada Mohamad Ashari Samsudin pada minit ke-68. 2 gol iaitu gol pertama dan gol kedua adalah hasil gerakan pintar dan licik daripada pemain penyerang 'pengantin baru' Norsahrul Idlan Talha yang berjaya menggelecek bola dari sudut sukar. Malaysia akan bertandang ke Jakarta dan berhadapan dengan skuad Indonesia pada 29 Disember dengan sebelah kakinya sudah menginjakkan gelaran juara baru Piala Suzuki AFF 2010.

Perlawanan akhir kedua akan berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan