PILIHANKU

TAJAAN

25 Disember 2010

SEMBUNYI DALAM SELUAR DALAM...?

Wanita Indonesia dihukum gantung

SHAH ALAM 23 Dis. – Seorang wanita warga Indonesia dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini atas tuduhan mengedar dadah yang disembunyikan di dalam seluar dalamnya pada Mac tahun lalu.
Hakim Dr. Badariah Sahamid memerintahkan Nenggani Asmo, 47, menjalani hukuman mati selepas berpuas hati bahawa pihak pembelaan gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap pertuduhan itu.
Beliau dalam penghakimannya berkata, semasa disoal balas tertuduh gagal mengemukakan butiran terperinci mengenai lelaki Negro di Bangkok, Thailand yang didakwa memberikan dadah tersebut.
Katanya, beliau juga berpuas hati bahawa peniaga pakaian itu mempunyai pengetahuan serta pemilikan eksklusif ke atas dadah kerana ia disorok di dalam seluar dalam (girdle) yang dipakainya.
Nenggani didakwa mengedar 665.1 gram dadah campuran (616.5 gram heroin dan 48.6 gram monoacetylmorphines) di pintu pemeriksaan Link Bridge di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 7 pagi, 17 Mac 2009.

Sumber: Utusan Malaysia Online,25/12/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan