PILIHANKU

TAJAAN

16 September 2010

GELARAN TUANKU DITARIK BALIK...?

Persidangan DUN khas tetapkan elaun seumur hidup Sultan Ismail

15/09/2010 9:35pm


KOTA BHARU 15 Sept — Kerajaan Kelantan akan mengadakan persidangan khas Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi menetapkan jumlah elaun seumur hidup yang bakal diterima oleh Sultan Ismail Petra Almarhum Sultan Yahya Petra setelah tidak lagi menjadi Sultan di negeri ini.
Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Aiseri Alias berkata persidangan itu akan diadakan sebelum akhir bulan ini mengikut perkara 23A Undang-undang perlembagaan Tubuh Negeri Kelantan (bahagian kedua) yang disebut “Undang-undang Perlembagaan Tubuh” dalam Perwawai ini.
Bercakap pada persidangan media di pejabatnya di sini, hari ini, beliau turut menafikan kenyataan Anggota Majlis Perajaan Negeri (MPN) Datuk Shukri Mohamed yang disiarkan di akhbar hari ini menyebut gelaran Tuanku (kepada kepada Sultan Ismail) dan Tengku kepada (Raja Perempuan Anis) digugurkan.
"Beliau (Shukri) telah menafikan sekeras-kerasnya kenyataan berkenaan, beliau telah menulis surat kepada akhbar tersebut hari ini meminta menarik balik kenyataan tersebut dan beliau telah membuat laporan polis,” katanya.

Sumber: Utusan Malaysia Online, 16/9/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan