PILIHANKU

TAJAAN

14 September 2010

SALAM HARI RAYA...?


Rencah Hari Raya...?

Kelmarin, rakyat Kelantan mendapat Sultan baru. Krisis istana yang berlangsung lebih setahun ini diharapkan berakhir dan kembali pulih seperti sediakala. Daulat Tuanku! Sekejap tadi pula Kelantan kecundang 0 - 1 ketika melayan kunjungan Negeri Sembilan dalam perlawanan Piala Malaysia. Tahniah pasukan Negeri dan buat pasukan Red Warrior, bersabarlah, mungkin malam ini bukan untuk kita...?

Hari Raya Aidilfitri masuk ke hari yang keempat hari ini. Sambutan masih terus berjalan. Cuma kini lebih tertumpu kepada acara lawatan ke rumah sanak-saudara yang agak jauh jaraknya. Keadaan di bandar Kota Bharu agak lengang, trafik berjalan lancar tetapi di jalan-jalan utama negeri, trafik jam berlaku dengan agak teruk. Hal ini memaksa pengguna-pengguna jalan raya lebih bersabar dan bertimbang rasa. Jangan pula kita menjadi penyumbang kepada peningkatan kes kematian dalam Ops Sikap ke-22.

Minggu depan, adik-adik di Tahun 6 akan menghadapi UPSR dan sudah pasti sambutan raya kali ini terpaksa dikorbankan sedikit. Takkan nak tinggalkan buku lama-lama...? Nanti terlopong mulut ketika menjawab soalan peperiksaan. Harapan untuk menggapai 5A perlu diutamakan.

Selamat Hari Raya , maaf zahir dan batin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan