PILIHANKU

TAJAAN

11 Jun 2010

KEMALANGAN NGERI DI CHUKAI...?

Tiga pergi bercuti maut
Oleh Suhaidi Mohamed Amin 
bhkt@bharian.com.my 
2010/06/11

KENDERAAN yang dipandu Mohd Yasin remuk selepas terbabit dalam   kemalangan di Kemaman,  semalam.
KENDERAAN yang dipandu Mohd Yasin remuk selepas terbabit dalam kemalangan di Kemaman, semalam.
Pasangan warga Singapura, orang gaji terbunuh kenderaan terbabas 

CHUKAI: Hasrat sepasang suami isteri warga Singapura membawa dua cucu dan pembantu rumah bercuti di Terengganu tidak kesampaian apabila kereta mereka terbabas dan dirempuh sebuah pacuan empat roda di Kilometer 127 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN), Kemasek, Kemaman, tengah hari semalam.


Kemalangan ngeri pada jam 1.15 tengah hari itu menyebabkan Mohd Yasin Husin, 75, isterinya Aminah Adom, 62, dan pembantu rumah rakyat Indonesia yang hanya dikenali sebagai Suriati, 22, terbunuh manakala dua cucu pasangan itu, Taufik Hidayat Teo Abdullah, 17, dan adik perempuannya Nor Istiharah, 12, parah dan dirawat di Hospital Kemaman (HK).
Timbalan Ketua Polis Daerah Kemaman, Deputi Superintendan Abdul Marlik Hakim Johar, berkata ketika kejadian, kereta Mitsubishi Lancer yang dipandu Mohd Yasin dikatakan dalam perjalanan dari arah Kuantan ke Kuala Terengganu terbabas dan melanggar penghadang jalan sebelum berpusing beberapa kali. 

“Pada masa sama, sebuah pacuan empat roda dipandu seorang pelancong warga United Kingdom (UK) merempuh bahagian tengah kereta mangsa menyebabkan pemandu, penumpang hadapan dan belakang tersepit,” katanya. 

Sumber: Berita Harian Online, 11/6/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan