PILIHANKU

TAJAAN

23 Jun 2010

UMNO PIKAT ULAMA...?

Gambar hiasan...?
Tak Benar Tanggapan Kononnya UMNO Cuba Pikat Ulama Untuk Tandingi PAS : Dr Mahathir
PUTRAJAYA, 23 Jun (Bernama) -- Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tanggapan kononnya UMNO cuba menarik lebih ramai ulama menyertai agar setanding dengan Pas adalah tidak berasas.

Ini kerana UMNO membuka keahliannya kepada semua golongan masyarakat, kata Dr Mahathir yang juga bekas Presiden UMNO.

"UMNO selalu memiliki ulama sebagai ahli, cuma mereka ini tidak memperagakan diri mereka sebagai ulama. Mereka sangat bertolak ansur.

"Malah kalau kita lihat sejarah, mereka yang menubuhkan PAS adalah bekas ulama UMNO yang meninggalkan parti kerana tidak dipilih untuk bertanding," katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian hadiah pertandingan Projek Pendidikan Yayasan Kepimpinan Perdana di sini pada Rabu.

Beliau diminta mengulas ura-ura seorang bekas mufti negeri dan 100 orang ulama berkelulusan tinggi akan menyertai UMNO pada Jumaat ini.

Terdahulu dalam ucapannya, Dr Mahathir berkata orang ramai tidak boleh berpegang kepada tanggapan kononnya teladan dan contoh yang ditunjukkan oleh pemimpin termasuk yang berkelas dunia adalah sentiasa benar.

Kesemua pemimpin ini, katanya, ialah manusia biasa yang tidak terlepas daripada melakukan kesalahan dan kesilapan.

"Kita boleh jadikan mereka contoh, walaupun mereka melakukan kesilapan iaitu dengan cara belajar daripada kesilapan mereka itu dan tidak mengulanginya," katanya.

-- BERNAMA
Sumber: BERNAMA, 23/6/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan