PILIHANKU

TAJAAN

21 Julai 2010

HUKUMAN REJAM DI SOMALIA...?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:GPUgnoWGb2DTjM::&t=1&usg=__uZF7-UNmXBmKNv1gYDxKPLiocGw=

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/12/14/article-1235763-0798A090000005DC-574_634x667.jpg

Hukuman rejam sehingga mati merupakan hukum hudud yang dijatuhkan kerana kesalahan zina melibatkan orang yang telah beristeri atau yang telah bersuami.
TAKUTILAH AMARAN KERAS DARIPADA ALLAH...?

2 ulasan:

  1. Memang nampak ngeri dan menginsafkan. Kesannya tentu sekali semua Islam org tak nak berzina lagi. Di Mlysia, kalau setakat denda RM5000 apa nak heran, sama macam bayar yuran perkhidmatan pelacur VIP sajalah...

    Hukuman tu bukan sahaja sekadar hukuman penyiksaan, tetapi ia juga adalah penghapus dosa yang dilakukan oleh si pelakunya dan sekaligus bertindak menyelamatkannya daripada di azab oleh Allah Ta’ala kelak di dalam neraka kerana dosanya itu.

    Daripada Saidina ‘Ubadah Bin as-Somit r.a , dia pernah berkata : “ Aku pernah berjanji-setia dengan Baginda Rasulullah s.a.w di dalam satu kumpulan kecil , lalu Baginda Rasulullah s.a.w bersabda : Aku memohon janji-setia kamu agar kamu semua tidak menyekutui Allah dengan apa sekalipun , janganlah juga kamu mencuri , jangalah juga kamu membunuh anak-anak kamu , jangan membawa sebarang berita palsu ( fitnah ) daripada hadapan tangan-tangan dan kaki-kaki kamu , janganlah juga kamu semua menentang aku di dalam urusan yang baik , dan sesiapa sahaja yang memenuhi janji-setia ini , maka ganjarannya adalah di sisi Allah , dan sesiapa pula yang melakukan dosa-dosa itu , lalu dia dihukum di dunia ini , maka hukuman itu adalah kaffarah ( penghapus ) baginya dan juga pembersih . Dan sesiapa pula yang dilindungi rahsianya oleh Allah ( tidak dihukum kerana melakukan kesalahan-kesalahan itu ) , maka hukumannya itu nanti diserahkan kepada Allah kelak ( di hari akhirat ) , kalau Allah mengkehendaki , Allah boleh sahaja mengazab pesalah itu ataupun mengampunkannya “ ~ Hadis sahih diriwayatkan oleh al-Imam al-Bukhari rh , al-Imam Muslim rh , al-Imam at-Tirmidzie rh , al-Imam Ahmad rh dan al-Imam ad-Darimi rh

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau di malaysia memang best ,hukum begini dijatuhkan dapatlah tengok pemimpin mana yang kena rejam sebab susah nak jadi hukum yang sah punca pemimpin sendiri menjadi hobi berzina.

      Padam